Wednesday 10 December 2003

SELSKA POSLA 2

Ponovno me nesto "povlaci za jezik". Jos u lipnju mjesecu samo nesto blebetao o toj svojoj tezi. Kojoj ? Moja je teza , gruendsetzlich genomenn, da HRVATSKI GRAD NE RAZUMIJE HRVATSKO SELO. A ponekad je i obratno. To je IGRA POKVARENOG TELEFONA. Vec smo pri kraju 2003 godine i malo ljudi u ovoj zemlji ( osim nas seljaka ;.)) razumije hrvatsko selo. Zbog stereotipa, predrasuda, mitova. Eto zasto. I sad, ja sam nesto namjeravao izreci o tome , ispljunuti na ovom blogu. Ono sto me tisti i jadi kad uletavam u tu "materiju ". I nikako da pocnem. Necu ni danas. Samo cu se podsjetiti sto sam to "ispljunuo " prije par mjeseci . Citiram samog sebe, svoje visocanstvo : ) :

SELSKA POSLA

Ima li u Hrvatskoj modernoj knjizevnosti, dokumentaristici i izdava?tvu nekog romana, novele, crtice koji bi bili skroz posveceni nekoj ruralnoj temi ? Mislim, RURALNOJ. Cista suprotnost urbanoj. Na svakom koraku cujete o urbanoj literaturi. 80-te, 90-te. Tematski gledano sve u znaku nekih urbanih tema. Ima li ne?to objavljenoga u Hrvatskoj ?to bi govorilo o duhu 90-tih na hrvatskom selu ? Odrastanje na hrvatskom selu 90-tih. Onako iz prve ruke .

Hrvatsko selo i ratne godine ? Droga na hrvatskom selu ? Socijalne prilike na Hrvatskom selu ? Problemi sa demografijom na hrvatskom selu ? Problemi privredivanja na hrvatskom selu ? Ljubavni ?ivot na hrvatskom selu ? Ima li hrvatski grad danas pravu perspektivu na hrvatsku provinciju? Moje mi?ljenje je da apsolutno nema. Barem meni nije poznato. Nije IN niti COOL pisati o tome. Koga bi to dovraga interesiralo? Interesantnije je pisati o gradskom asfaltu nego selskoj kaldrmi. Mnogi jo? uvijek imaju predodzbu o odnosima na selu iz poznate serije o GRUNTOVCANIMA. Danas ta slika vi?e nije relevantna.

Igra pokvarenog telefona. Prvo treba definirati ?to je to urbano a ?to ruralno. Te definicije se u hrvatskom dru?tvu potpuno preklapaju bez nekih poznatih granica .

Nesto sam razmisljao i prije kako bi volio na ovom blogu povremeno opisati prilike na hrvatskom selu 90-tih koje se meni cine interesantne a i za nekoga koji nezna kako neke stvari funkcioniraju na selu . Zbog cega ? Najvi?e da udovoljim samom sebi.
Ni?ta posebno. Stoga, povremenu cu ubaciti na ovaj weblog crtice iz selskog zivota i opisivati komplicirana selska posla. Nisam pisac, novelist, knjizevnik niti je ovo literarni natjecaj pa se necu sputavati formama . Zelim samo ne?to dokumentirati na svoj nacin. Nepretenciozno – naravno ! Ipak sam ja decko sa sela. Bemu mi?a !
Kako cesto cu o tome ne?to nabaciti ovisi o inspiraciji, volji i vremenu kao i sa pisanjem bloga.

No comments: