Friday 19 December 2003

BRITANSKE BLOG NAGRADE

The Guardian, britanske novine, objavile su listu dobitnika britanskih blog nagrada. Nagradu za najbolje pisani blog ( sadrzaj ) dobio je blog Belle De Jour o kojem sam nesto pisao ovdje prije dva mjeseca. Taj blog pise inteligentna londonska callgirl u kojem biljezi svoje poslovne i privatne dojmove.
Inace, The Guardian je vec odavno shvatio prakticnost blogova i sasvim ih integrirao sa svojim digitalnim izdanjem novina. Imaju tri bloga.
Rebbeca Blood, jedna od pionirki weblog formata, napisala je u Guardianu najnoviji clanak o fenomenu blogova za koji tvdi da jos nedovoljno shvacen .

DA NASTAVIM NESTO STO IMA VEZE S OVOM GORE PRICOM O THE GUARDIAN NOVINAMA:


SIMBIOZA BLOGOSFERE I DIGITALNIH MEDIJA


Oni su shvatili tu simbiozu blogosfere i digitalnih izdanja medija ( u njihovom slucaju novina ). S jedne strane imate tisuce i tisuce ljudikoji svoju svakodnevnicu biljeze preko blogova. S druge strane imate digitalna medijska izdanja ( online izdanja novina, portali, news sajtovi ).
U sredini imate Google ( a mnogi nisu svjesni tzv. faktora Google, Guardian jest ). I sto s time onda dogadja. Proces je sljedeci. Na tisuce ljudi imaju svakodnevnu priliku u svojim blogovima linkovati price, analize, novinarska izvjesca s tih etabliranih medija. Blogeri komentiraju price, izvjestaje.
Automatski time vrijednost digitalnih medijskih izdanja raste. Raste posjecenost stranica, raste ranking linkova sa digitalnih izdanja na Google trazilici ( tj. izlozenost ). O izgradnji lojalnosti, branda, perfektne mogucnosti za viralni marketing bez puno napora , pa cak i za povecanje tiskane tiraze ( kako je to slucaj sa britanskim Guardianom).

Razmisljam u tom kontekstu sto je sa hrvatskom blogosferom. Ona trenutno ne postoji i ne moze tim digitalnim izdanjima nasih novina, portala pruziti simbiozu koju imaju mediji u svijetu.
A ni bas ozbiljni digitalni mediji u Hrvatskoj ne postoje. Imamo nekoliko izdanja tiskanih medija ( koji se boje te operacije napraviti kak spada, jer se boje pada tiraze sto je u sadasnjiim uvjetima ipak pretjeran strah ali u buducnosti... ) koja su online, imamo nekoliko relativno posjecenih portala.
Ne treba niti reci da Jutarnji List jos nema niti jednan novinarski prilog online ( eh dok se samo sjetim onih pricanja prica njihovog urednika Ratka Boskovica koji je 2000-te tvrdio da ce se uskoro digitalizirati sva izdanja Europapress holdinga )
Ono sto oni svi ne razumiju jest da simbioza osobnog internetskog izdavastva mnostva ljudi i njihovih medija. Ljudi vole citati online, vijesti, novosti, price , reportaze ( istina u HR je to mali obimu jos uvijek ). Ali ljudi imaju svoja vidjenja , razmisljanja o tome, voljeli bi dodati svoje misljenje.( dovoljno je samo pogledati kako je Vecernji List sa redizajnom ponudio vecu sekciju u novinam koja se ,cini mi se zove Forum, gdje je puno prostora posveceno citateljskim opservacijama, misljenju, primjedbama, sto je ogromno povecalo interaktivnost novina i dalo obicnim ljudima- glas )

Blogovi ima mogu dati mjesto za produciranje njihovog glasa. Za preobrazbu iz pasivnog konzumenta medija, u korektora tih istih medija, u kritickog promatraca koji filtrira web novosti ( zapravo sve sto postoji na netu ).
Spomenuo sam taj Google u sredini. Sto se dogadja sada digitalnim medijima na Google trazilici ? Zbog booma blogova na bogatom zapadu punih osobnih opinion tekstova sa linkovima na neka web odredista koja oni subjektivno smatraju vaznim (cesto nekim opskurnim ) mediji pristupacni linkovanju sa blogova raste ima ranking ( vidi PageRank tehnologija- "link je Bog" ). Oni koji su zatvoreni za blogerski zajednicu -ispadaju iz igre.
Ne, nece bankrotirati naravno, ali gube svoju medijsku i internet snagu ( za Google gotovo da ne postoje ). Jedno osobno iskustvo koje ja imam na ovom blogu isto govori tome u prilog. Ne jedanput se dogodila da su ljudi dosli na moju stranicu kada su pretrazivali internet jer sam ja o tome nesto imao napisano.
Npr. netko je utipkao Story Super Nova Music Talents , jedno vrijeme je moj blog bio bolje rangiran na Google vise nego li sluzbena stranica tog showa ili nekog drugog web sajta koji nije blog a pisao je o tome. Da, apsurd. Reklo bi se nije Google bas pametan niti savrsen. Nije. Ali voli blog stranice.
I to zato jer je tehnologija blog alata izradjena Google friendly. Na kraju krajeva kompanija Google je kupila Blogger.com na pocetku ove godine ( dobro, to je vec druga prica, ali...)
Tako je u svijetu, ali jos nije kod nas. Hrvatska nije uhvatila taj fenomen blogova do sada ( ignorirano kompletno i namjerno (?) i od informaticih medija i obicnih medija koji su sjecam se u jedno clanku vrlo posprdno govorili kao o mediju would be writera, ali to vec govori o njihovoj kompetentnosti, posebno se sjecam jednog kolumnista uglednog IT magazina ).

Druge godine , uvjeren sam, prica ce biti drugacija. Iako ce stvar ici postepeno.

Mogu samo reci da ce sljedece godine startati novi hrvatski weblog alat ( web bazirani servis za jednostavnu ( poput emaila ), besplatnu izradu web stranica dnevnickog tipa-blogova ) te sam ponosan i na svoju participaciju u tom projektu za kojeg vjerujem da ce okuraziti mnoge Hrvate u novi vrli svijet osobnog digitalnog izdavastva ( iako su samo teoretski to imali i na Iskrica.com ).
Stoga, sasvim vjerujem da ce se blogosfera oformiti i u Hrvatskoj i donjeti mnogo zanimljivih efekata na filtriranje i korekciju medija kao i na samoizrazavanje tisuca ljudi koji ce imati nesto za reci. A onda koji ce nasi portali i digitalna izdanja novina na vrijeme shvatiti tu potencijalni simbiozu ostaje na njima. Iako bi u tome morali traziti svoju sansu , a ne smatrati je prijetnjom.

No comments: