Saturday 19 April 2003

* NOVINE * , KUPITE NOVINEEE !!!



U Hrvatskoj i dalje traje žestoki obračun dnevnih novina. Dva najtiražnija dnevna lista bore se za svakog kupca. Večernji i Jutarnji list.
Dok u zemljama zapadne Europe novinski izdavači imaju ogromnih problema, našima cvijetaju ruže. Ovo je djelomično točno.
Europapress Holding, izdavač Jutarnjeg lista i mnogih vrlo čitanih revija i magazina, sve agresivnije kroči prema primatu u segmentu dnevnih novina.
Dovoljno je uzeti novine i letimičnim testom pogledati npr. broj oglašivača u navedenim tiskovinama. Baš danas sam napravio taj jednostavan i brzi test uz kavu.
Rezultat koji nemora biti skroz relevantan, jer u poslovanju novina ima i drugih stvari ( promjena layouta npr. J), pokazuje da Jutarnji list privlaci 50 % oglašivača više nego Večernji list.
U današnjem broju od petka, koji je najtiražniji dan u tjednu za dnevne novine, izbrojio sam 43 reklame u Jutarnjem listu i samo 19 u Večernjem listu.
To su zaprepašćujući podaci za poslovanje Večernjaka.
Sada mi je postalo jasnije zašto je uprava na čelu s glavnim egzekutivcem iz austrijske firme vlasnika zadužila tvrtku za headhunting ( nalaženje kadrova ) Becher Consulting.
Razgovarajući prošli tjedan u Zagrebu sa Herr Becherom doznao sam da oni vrše selekciju kadrova za ekipiranje novog i agresivnijeg tima marketinga Večernjeg lista. Namjeravaju proaktivnim pristupom posebno prema srednje velikim i manjim poduzećima ispeći veći «kolač» i povećati prihode u tom segmentu poslovanja. Austrijancima se pomalo nervozno žuri. Ulupali su pare u novu tiskaru, dali pare za preuzimanje udijela i žele povrat svoje investicije u narednim godinama.
Ova konkurentska borba dnevnih novina najviše može zadovoljiti čitatelje koji sada dobivaju puno više za svojih šest kuna koje ostave na kiosku.
Pitam se samo koliko će u dogledno vrijeme doći do srozavanja kvalitete tekstova koje možemo naći u novinama. Meni se čini da ta erozija iz godine u godinu postaje očita.
Nedavno sam pročitao oglas Večernjeg lista koji traži mlade ljude koje bi preko svojih tečajeva osposobio za pisanje manjih tekstova u regionalnoj rubrici lista.
Te ljude nikad neće morati platiti kao što bi platili školovane novinare. I eto uštede na račun kvalitete.
Prema mojem mišljenju novinarski rat za sada dobiva Jutarnji list.

No comments: