9.5.03

INTERNET ZANOVIJETANJA


Evo nekolikom osobnih observacija o stanju interneta i gospodarskoj iskoristivosti interneta u RH. Ovo su samo natuknice od koji se može dalje i šire raspravljati, čisti sažetak stanja o potencijalnom « digitalnom dobu « koje nemora biti sasvim točno jer je moje subjektivno mišljenje.
- medij interneta u zemljama u tranziciji pa tako i u Hrvatskoj u ocajnom je stanju i još uvijek elitistički medij.
- cjenovni sistem, slabo liberalizirano tržište telekomunikacija, skupi pristup internet prikljucku, kompjuterska nepismenost, ludisam- strah od novih tehnologija , društva inertna na promjene , neposlovnost i pohlepa pružatelja pristupa internetu
- nedostatak jace volje medju politickim elitama ( a i medijskih rekao bih jer u digitalizaciji sadrzaja vide prijetnju profitnim marginama ) koje su jos uvijek tradicionalističke i konzervativno orijentirane , sa strahom od kolanja ideja i masovne participacije gradjana u kreiranju dnevne politike i kreiranja ideja
- o e-commerce ili m-commerce za sada nema zrelog tržista i svako ko tvrdi suprotno jednostavno laže ( znate one price; ja sa svojim sajtom zaradjujem pare, mos si mislit !)
- i drugi podsektori savinut oko industrije novih tehnologija ( koja kao takva ni ne postoji u RH ) jednostavno nisu profitabilne u ovom trenutku, jer ti poduzetnici su jednostavno prebrzo u pravu, osim ako nisu orijentirani na globalno trziste IT usluga a i to im ne mora pomoci u poslovanju u krajnjem slučaju
- glavne prepreke e-commercu u ovim krajevima jos dugo ce biti: skupa i komplicirana infrastruktura koju ce samo rijetki znati sklepati u smisleni sklop poslovanja ( nije to jednostavno kako se cini jer za ozbiljni e-commerce ima mnogo slojeva tehnologije koje treba implementirati i ulagati), nedostatak kriticne mase usera ( korisnika ), nedostatak potrosackih navika vezanih za internet kupovinu ( nepovjerenje i zbog sigurnosnih problema ), nerasirenost karticnog poslovanja ( bez obzira sto mi u RH imamo milion debitnih kartice ) jedinu nadu može uljevati tzv. segment micro-paymenta ( malih placanja preko mobilnih telefona a i vecih ako to korisnici prihvate ), a i glavnu rijec ce imati i regulacija od strane drzave takvih vidova poslovanje , a za ocekivati je njezinu slampavost i neinertnost ( pogledajmo samo deal sa Deutsche Telekomom )
-

No comments: