Thursday 29 May 2003

HRVATSKI BLOGERI, AJDEEEEEEE VEĆ JEDNOM !!


Nakon nedavno završene weblog konferencije u Beču o weblogovima zaključak koji mi se nameće: toliko toga se kotrlja iza brda( vezano uz blogove ) da još ni sami nismo svijesni kud će nas to odvesti. Oni koji ne djele moj entuzijazam i uzbuđenje oko weblog/blog ludnice ili ne razumiju što weblog doista jest, što može biti i koje sve mogućnosti nudi .
A možda su samo ignoranti i bahati igrači. E još samo da imamo hrvatsku platformu za weblog izdavaštvo gledali bi me malo drugačije.

Još kad bih uspio objasniti ljudima iz VIPNET-a i HTMobila kakve bi oni koristi od toga imali...
Eh..da..No, klima u ovoj zemlji je nevjerojatno nepogodna za takve projekte.
Ni u snu nisam mislio da ću naići na takove zidove i toliko ignoranata. S jedne strane neke ljude razumijem.
Mala smo zemlja, malo tržište, za kruh treba zarađivati. Jasno mi je da informatički časopisi gube svoj mediokretski utjecaj jednom kad se hrpe blogera raspišu o onome što i oni nude ( sadrzajno gledano ), jasno mi je da se freelance novinari boje za svoje guzice jednom kad otkriju da mnogo hrvatskih blogera ima što za reći iz raznih tematskih područja.(Zašto bi se bojali- pa nek počnu pisati svoj blog- urednici bi u vidu tih blogova imali pravi inkubator freelance novinara i po potrebi ih angažirali prema kvaliteti koja im je potrebna ) ). Zašto čitati neki lifestyle magazin kad će se s vremenom profilirati neki hrvatski blogeri koji će pisati bolje tekstove, kompetentnije nego neki kolumnisti-bogovi ( nedodirljivi ) ?

Kao da ta konkurencija koja će doći iz weblog zajednice predstavlja prijetnju mnogim samo-bogom-danim kreatorima raznoraznih sadržaja u ovoj zemlji. Ali to neće moći dugo ignorirati.
Zato bi svim tim medijskim igračima bilo bolje da weblog shvate kao šansu i priliku , a ne kao prijetnju i da se malo oslobode od svoje uskogrudne omče komercijalnog interese.

Dajmo prilike građanima Hrvatske da surađuju, dijele, diskutiraju, da se zabavljaju, da se izražavaju, da postanu aktivni sudionici dijaloga u ovoj zemlji ; od tema kao što su- je li Klaudija na Eurosongu bila obučena lijepo pa sve do teme je li Balto Jalšovec u pravu kad namjerava potrošiti nagradu od 100.000 kuna koju je dobio za promicanje demokracije na kupnju dijelova za traktor.
Nemojmo se bojati vlastiog glasa. Bez obzira što nismo literate po vokaciji.

Mala smo zemlja. Jedno kad se pročuje : znaš, stari, ima ti jedna stranica na internetu, gdje dođeš i registriraš se , sve traje dvije minute i možeš upisati prvi sadržaj na svoju webstranicu, bez poznavanja web dizajna i programiranja i sve to za O kuna, nije to za infrormatičare - to je za nas obične ljude ( SVATKO TKO ZNA POSLATI MAIL ZNA RADITI I STVARATI WEBLOG NA INTERNETU - POSTUPAK JE GOTOVO ISTI ) koji začas na taj način mogu početi stvarati sadržaje na internetu ; biti sami svoji izdavači ; izdavati vlastite novine na internetu ( besplatno ), pisati vlastiti dnevnik na webu, stvarati zajednicu prijatelja koji će pisati svoje blogove, komentirati i diskutirati zajedno o zajedničkim temama ( baš kao što smo svojedobno diskutirali na forumima ), surađivati s mnogim ljudima, i tako dalje dalje...

Ja se toplo nadam da će ta faza uskoro doći. A zašto bi netko morao pisati weblog ? Nemora, ali je jednostavno i zabavno, i može se povezati s ljudima s kojima djeli iste ili slične interese, može povećati filtriranje medijskog sadržaja u ovoj zemlji, može povećati demokratičnost internet medija a i općenito demokratske kulture i svijesti, može kreirati znanje i ponuditi ga drugima a u isto vrijeme proširiti znanje u suradnji sa drugim blogerima koji su dobri u nekim drugim područjima, može povećati šanse za ono što ja zovem: proces smanjenja hrvatskog jala. :-))
Svakodnevno sam svjedok ljudskih taština i egoizama koji mogu biti ograničavajući faktor u komunikaciji. Weblog daje neku vrstu otvorenije svijesti, spremne djeliti a ne da iz svakog našeg akta ili riječi vrišti onaj osjećaj :" to je moje- to sam ja rekao- ja sam jedini u pravu- ja sve znam."

Weblog potiče empatiju, altruizam, suradnju , dijeljenje, i još mnogo toga što je sada teško ovdje demonstrirati na neviđeno. Pišite weblog i ne obazirite se na kritike svoga pisanja- pisanje webloga nije literarni natječaj.
Imajte to na umu.
Jednom kad se oduševiti weblogom kao sredstvom za publiciranjem vlastitih misli, opservacija o svijetu oko sebe, razglabanjem o temama koje vas zanimaju shvatiti će te koliko zapravo imate jedinstveni glas i osobnost ( to nije narcizam , OK ? !! ). Kristalizirati će se vaše misli i počet ćete shvaćati koje su vam stvari važne.
Pisanjem webloga polako će te otkrivati neke nepoznate dijelove sebe i svoje interese. Pa, onda blogajmo ! Zaboravite ignorante, ljude s nedostatkom dobre volje, bahate znam-sve tipove, zavidne , te neupućene kao i ostale koji će vas pokušati obeshrabriti. O, ovo je posebno važno: ignorirajte kolumniste informatičkim časopisa i takvih priloga u dnevnim novinama jer oni su do sada barem u hrvatskom medijskom prostoru bili glavni ignoranti blogova, štoviše protivnici pisanja blogova.
A to dovoljno govori o njihovoj kompetentnosti ( ili je bilo ipak riječ o uredničkoj politici )
A što ćete, ionako je netko rekao da najbolje praktične stvari koje nam dolaze od tehnoloških mogućnosti i novotarija ne dolazi od tehnologa nego od običnih ljudi koji vrše izbore i na kraju odlučuju kako će se tehnologija upotrijebiti u praksi. Weblog uspjeh je uspjeh malih i običnih ljudi koji su tehnologiju prilagodili svojim potrebama. Pa, onda blogajmo !

Uf, kako sam se sada ispucao. Dugo mi je ovo gore navedeno ležalo na duši. Neće mi valjda nitko zamjeriti. Morao sam...Neki su me " stručnjaci "povukli za jezik.
Još nešto. Molim one koji počnu pisati svoj weblog da mi , ako im nije teško, nabace mailom vijest o tome pa da na svoju stranicu stavim link na njihov weblog. Bio bi to dobar početak za umreženje hrvatskih blogera.

Da ja ne bljezgaram previše; BBC je donio odličan i relevantan članak o online zajednicama koje izrastaju iz weblogova, email i instant messaging komunikacije i kako te stvari mogu pomoći u stvarnom a ne u virtualnom životu ( Virtualni život ni nije život vrijedan življenja sam po sebi ). Pa si vi vidite.

No comments: