Tuesday 2 March 2004

BLOG BEZ KRAVATE



Iako nisam poslovni covjek kupio sam jutros Dnevnik- novine s kravatom kako su ih najavljivali. ( a ovo je valjda blog bez kravate :)
Nabrzaka sam istrcao iz auta kupeci ih u kiosku kod Slavicine mame u centru Djurdjevca . Kasnije sam cuo da su sve pristigle novine planule u kiosku do podneva.
Ja se ponekad potrudim kupiti nova tiskana izdanja koja izlaze u RH. Sjecam se da jos negdje cuvam prvi broj Jutarnjeg Lista iz 1998 s naslovnicom na kojoj je bio Neven Barac priveden u cuzu.
A i zbog tematike koja se moze naci u novopokrenutom dnevnom listu znatizelja se razbuktala. Radoznao sam.
Na prvu loptu ; list mi se svidja.
Oci bombardira naslovnica s dominantnim plavim tonovima boja koje su i u samom logotipu novina. Nije slucajno plava, citali su nesto o teoriji boja ;))
Pomalo me taj layout podsjetio na propali dnevni list Republiku koji je izlazio jedno vrijeme prije par godina. Mislim da je bio dosta slican koncept naslovnice. No, tu svaka mi primisao sa Republikom prestaje.
Mislim da ce Dnevnik naci svoje stalno citateljstvo s vremenom.

Organizacija tema i navigacija po stranicama je OK rjesena.
Nema previse distrakcija i lako se snaci unutar tematskih cjelina. Font je ugodan za citati.
U prvih par pocetnih stranica dominiraju politicko-ekonomske teme sto je i logicno. Onda slijede vijesti iz svijeta i naseg susjedstva. Jedan dio se odnosi na pracenje vijesti o kompanijama i trzistima.
U sredini je prilog fokusiran na financije kojeg je izdavac organizirao sa tvrtkom TO ONE, financijskim portalom kao providerom vijesti sa trzista kapitala kod nas i u svijetu. Sve je to vrlo pregledno skockano.
Dio novina je namjenjen pracenju novosti o karijerama poslovnih ljudi, rukovodecim rosadama u kompanijama , te jedan dio rezerviran za komentare i analize koje ce pretpostavljam biti krcate sa opinion makerima.
Posljednji dio novina fokusiran je na lezernije teme. U odjeljku zvanom Portal prate se vijesti iz kulture, glazbe, znanosti i tehnologije, sporta.

Koliko vidim vecinu tekstova za novine pisu poznati novinarski kadrovi Europapress holdinga koji se kao izdavac odvazio izdati Dnevnik. Bit ce tu vjerujem prostora i za dosta freelancera.
Od sadrzajnog dijela cini mi se da manjka ( iako je tek ovo prvi dan pa to ne treba uzet za zlo ) dio vise posvecen lifestylu i savjetima o zdravom zivljenju i balansiranju tijela i duha ( za stresne menedjercice to bi bilo korisno ).
A i trebalo bi se dati vise naglaska na novije tehnologije i tvrtke koje kod nas u Hrvatskoj prosperiraju mimo nekog velikog javno i medijskog interesa a to su tvrtke koje ce davati podlogu i tehnoloske platforme za ekonomske privredjivanje u sljedecoj dekadi znacenje ce ima rasti.

Procaprkao sam popodne i po njihovom online izdanju.
Svidja mi se, vrlo pregledno sucelje sa jasnom navigacijom i kolko vidim za sada gotovo svim bitnijim sadrzajem tiskanog izdanja i u digitalnom web formatu bez ikakvih restrikcija online sadrzaju novina.
O tome ce morati donjeti dosta vazne odluke kako rjesiti taj konflikt konkurencije digitalnog i tiskanog izdanja novina. EPH se do sada drzao dosta sadrzano oko digitalizacije svojih izdanja. Jutarnjeg jos nema online.

I naravno, posto pisem blog nemogu ne osvrnuti se da bi bilo super kad bi digitalno izdanje dnevnika bilo blog friendly tj, kad bi svaki sadrzaj Dnevnika imao permanentno mjesto u arhivi tako da blogeri mogu linkovati na price sa digitalnog izdanja.
Nikako to ne bi trebalo napraviti kao bedasti HTNet portal koji ima tonu sadrzaja na portalu koji je prakticki "zakljucan " za linkovanje jer je portal napravljen u frameovima.

No comments: