Tuesday 2 March 2004

PITAM TE PITAM

Anketari nevladine udruge Pew u SAD-u napravili su istrazivanje o tome kako korisnici interneta stvaraju sadrzaje za web i u kojem obujmu. Cak je danas i na Yahoo portalu stajala vijesti o tome.

Istrazivanje mi je zanimljivo jer u tom kontekstu spominju se i blogovi kao mocan nacin kreiranja sadrzaja za web. Podaci do kojih su dosli : 44 posto Amera je na ovaj ili onaj nacin stavilo neki sadrzaj online ( na mrezu ) bilo u obliku tekstualnih zapisa, grafickih podataka, video i audio podataka i sl.

Treba imati na mislima da je istrazivanje provedeno na americkom kontinentu pa nije sasvim relevantno za druge dijelove svijeta. Pa tako u toj statistici nisu obuhvacen fenomeni pisanja blogova u drugim dijelovima svijeta u kojima je takodjer rasirena popularnost pisanja dnevnickih web stranica ( Indija, Brazil, Iran...)
A sto kazu za blogove u SAD-u ?
Jos uvijek ih je relativno malo. Jos uvijek je utjecajna samo nekolicina blogova. Procjenjuje se da blogove pise od 2 do 7 posto korisnika interneta u SAD-u.

S obzirom na frekventnost pisanja dnevnickih zapisa samo manjina ( 10 % ) pise ih svakodnevno dok je vecina dnevnika azurirana tjednom dinamikom, mjesecno dinamikom.
Ali trendovi za 2004 sugeriraju da bi se udio blogera u internet populaciji mogao povecati na 10 %.
Sto se tice istrazivanja o citanosti blogova anketari su dosli do zakljucka da blogove stalno ili povremeno cita oko 11 posto internet populacije. Najcesce se citaju blogovi prijatelja i poznanika ali i blogovi potpunih stranaca uzimaju sve veci udio.

Telefonska anketa je provedena na uzorku od 1,555 odrasla Amera ( bas se pitam bi li ta statistika otisla malo gore da je uobuhvacena i mladja populacija koja je znacajni dio blogosfere )

Sto zakljuciti nakon toga ?
SAD je bio zemlja iz koje je krenuo entuzijazam o blogovima jer su nudili potencijal ( u najoptimisticnijoj varijanti ) pretvoriti svakog korisnika interneta u mini-izdavaca zbog netehnickog pristupa online izdavastvu te s druge strane svojim brzim sirenjem i popularnosti zasnovanoj na cinjenici da ne zahtjeva nikakve skupe resurse- u vecini slucajeva alat za izradu blogova je besplatan.

Trendovi sugeriraju da su blogovi tu da ostanu i da se ocekuje njihovo daljnje sirenje i popularizacija sto sugerira i nedavni boom pisanja blogova u jednom prilicno medijski restriktivnom okruzenju kakav je Islamska Republika Iran gdje blogovi predstavljaju vrlo demokraticnu medijsku platformu za sirenje demokraticnog i javnog diskursa koje je postalo poput nekog subkulturnog dogadjanja.

Nadajmo se da ce i nasi sociolozi imati sto istrazivati za godinu dana i u Hrvatskoj u pogledu blogova. Iako se bojim da ce se hrvatska blogosfera krzljavo i sporo formirati. Ali svi potrebni alati ce biti tu. Blog.hr ce profunkcionirati u ovoj godini.

I bas si razmisljam kako bi za istinsku popularizaciju blogova u Hrvatskoj trebalo jos nesto- hrvatske inacice Technorati , Blogdex i Feedster web servisa te popularizacija RSS formata za sindikaciju web sadrzaja , te bi to onda bila sveobuhvatna platforma za pravi uzlet i popularizaciju osobnog i dnevnickog web izdavastva u Hrvatskoj i na ovim prostorima.

No comments: