Tuesday 17 June 2003

SELSKA POSLA

Ima li u Hrvatskoj modernoj književnosti, dokumentaristici i izdavaštvu nekog romana, novele, crtice koji bi bili skroz posvećeni nekoj ruralnoj temi ? Mislim, RURALNOJ. Čista suprotnost urbanoj. Na svakom koraku čujete o urbanoj literaturi. 80-te, 90-te. Tematski gledano sve u znaku nekih urbanih tema. Ima li nešto objavljenoga u Hrvatskoj što bi govorilo o duhu 90-tih na hrvatskom selu ? Odrastanje na hrvatskom selu 90-tih. Onako iz prve ruke . Hrvatsko selo i ratne godine ? Droga na hrvatskom selu ? Socijalne prilike na Hrvatskom selu ? Problemi sa demografijom na hrvatskom selu ? Problemi privređivanja na hrvatskom selu ? Ljubavni život na hrvatskom selu ? Ima li hrvatski grad danas pravu perspektivu na hrvatsku provinciju? Moje mišljenje je da apsolutno nema. Barem meni nije poznato. Nije IN niti COOL pisati o tome. Koga bi to dovraga interesiralo? Interesantnije je pisati o gradskom asfaltu nego selskoj kaldrmi. Mnogi još uvijek imaju predođžbu o odnosima na selu iz poznate serije o GRUNTOVČANIMA. Danas ta slika više nije relevantna.
Igra pokvarenog telefona. Prvo treba definirati što je to urbano a što ruralno. Te definicije se u hrvatskom društvu potpuno preklapaju bez nekih poznatih granica .
Nešto sam razmišljao i prije kako bi volio na ovom blogu povremeno opisati prilke na hrvatskom selu 90-tih koje se meni čine interesantne a i za nekoga koji nezna kako neke stvari funkcioniraju na selu . Zbog čega ? Najviše da udovoljim samom sebi.
Ništa posebno. Stoga, povremenu ću ubaciti na ovaj weblog crtice iz selskog života i opisivati komplicirana selska posla. Nisam pisac, novelist, književnik niti je ovo literarni natječaj pa se neću sputavati formama . Želim samo nešto dokumentirati na svoj način. Nepretenciozno – naravno ! Ipak sam ja dečko sa sela. Bemu miša !
Kako ćesto ću o tome nešto nabaciti ovisi o inspiraciji, volji i vremenu kao i sa pisanjem bloga.

No comments: