Friday 13 June 2003

GOOGLEWASHING
Jason Shellen, čovjek iz blogger.com tima nedavno je potvrdio da se weblogovi neće maknuti iz rezultata Google pretraživanja.
U zadnje vrijeme mnogi " stručnjaci " prigovarali su da pri pretraživanju weba ćesto nalete na weblog stranice ( osobne web dnevnike različite tematike ) koje ćesto nemaju ono što oni traže pa time blogovi kao stvaraju "smeće i buku ".
Moje je mišljenje da je to samo djelomično točno. Moje dosadašnje iskustvo pretraživanja govori mi da sam ćesto na weblogovima dobio više relevantnih informacija nego na komercijalnim ili informacijskim stranicama i portalima.
U najboljem slučaju barem kombiniram svijet blogova i mainstream medije.
Činjenica jest da je mnogo blogova informacijska crna rupa, ali vrijedi ih imati izlistane na Google zbog nekoliko onih koje nude stručnu ekspretizu i "uvid iz prve ruke ".
Primjetio sam da i moj blog dobiva dosta referalnog prometa sa Google tražilice, ali ćesto pojmove koji nisu skroz relevantni s onim što surfer traži pa ostane zbunjen ( Pa kud sam ja to došo? ) Onda se okrene i ode. Moj blog nije strogo fokusiran pa to čovjeka zbuni.
Na Google tražilicu obrušili su se neki komercijalni interesi.
Evo banalnih primjera. Tražite novoga usisavača ? Internet koristite kao alat traženja ( Google ) i onda kao rezultat pretraživanja ne dobijete stranice proizvođača ( ili specijaliziranog časopisa ) usisavača sa našminkanim press izvješćima i marketinški napumpanim sloganima nego weblog na kojem vlasnik bloga piše o usisavačima, kvaliteti, i sl. Taj bloger daje neposredni uvid u iskustvo korištenja predmeta kojeg tražite. Nije li to korisno ? Tko u tom slučaju ima interesa stisnuti Google da makne blogove iz indeksa ? Dobili ste sliku.
Primjer drugi. New York Times su vjerojatno najbolje i najkvalitenije novine na svijetu i njihovo online izdanje je vrlo čitano. Oni izvještavaju, rade reportaže- sve i svašta. Većinu toga rade dobro plaćeni i iskusni novinari. Ali weblogovi pokrivaju sve živo ( većina korisnih je na engleskom ). Nude neposredniju gotovo instant informaciju, necenzuriraniju informaciju.
Istraživati neku vruću temu na Google i onda dobijete hrpe linkova na nepoznate weblogove . Ne na New York Times.
Ali New York Times pokopava sam sebe. Svoju arhivu članaka naplaćuje i zbog te zatvorenosti arhiva mu je nevidljiva za pretraživače, pa Google prije preporuči neki weblog ( arhiva je otvorena i trajnija ) nego neki renomirani novinski ili informacijski izvor.
U tom slučaju čitatelj je taj koji mora odrediti kome će vjerovati.
Weblogovi su vrlo korisni i utjecajni na Google pretraživanju i neka tako i ostane. Weblog kao filtar i korektiv medija.

No comments: