Tuesday 27 April 2004

GMAIL

Googleov blogger me se sjetio pa sam dobio priliku isprobati njihov novi web bazirani mail servis GMAIL ( ponudili ga testirati aktivnim blogger korisnicima ).

Uz GMAIL jos nisu prestale kontroverze i traju do danas od 1.travnja kada je predstavljen GMAIL .
Problem je za neke privatnost korisnika. Za uzvrat taj korisnik dobiva zbilja odlican ( moje misljenje, meni lezi u ruci ) email , istina, za sada jos ogranicen u pocetnim verzijama ( nema POP , IMAP ).
Dakle, nisam nikakav geek , nisam ni pocetnik ali mi se cini da ce pocetniku dobro doci.
A ionako ce trziste presuditi GMAIL-u.

O svim onim raspravama u svijetu oko problema privatnosti korisnika ne zelim i necu sada raspravljati jer samo zelim nabaciti koju o koristenju iz prve ruke.
Hotmail nisam volio koristiti ali zato onaj Yahoo mail - da!
A sada sa pojavom GMAIL-a onaj na Yahoo mi se cini tri generacije "dizajna sasije i mogucnosti motora " IZA ( !! ) web mailova koje koristih.
I zbog sucelja , i zbog funkcija i zbog cjelokupnog dojma. O privatnosti poslije.
Detalji.

Registriranje je bilo jednostavno i ugodno. Uvjeti koristenja nisu procitani. Ah, netemeljivosti !
Ipak...Na pocetku mi se ucinilo sporo. Sto ?? Zar je ovo konkurencija Yahoo mailu ? Pocetnicka se skepsa razbila kad je sve krenulo u "juris".
Shvatio sam nakon nekoliko poslanih i primljenih mailova da stvar funkcionira "brzo". Najvise mi se u toj brzini svidja da ima automatsko popunjavanje polja TO: , stisnem D i skoce svi moguci mailovi iz liste kontakata ( Outlook touch ;)
Najveca novost unutar haube jest mogucnost pretrazivanja starih mailova. Pretrazuje se po kljucnoj rijeci. Istina, to bi nekad moglo biti ogranicavajuce.
No, najveca prednost toga mi je da nakon pretrazivanja iskoce stari mailovi koji mi pokazuju nit, tok razgovora kojeg sam poveo sa tim sugovornikom ( onako malo forumovski osjecaj , threadovi poslagani ispod ).
A pretrazivanje se moze napraviti po raznim filtrima. Tu jos nisam skroz istrazio stvari.

To pretrazivanje omogucuje da se nemora slagati stare mailove u foldere.
A opet, ako netko zeli moze organizirati mail pretinac u tzv. labele. Imenuje labele prema kategoriji, pa mu to sluzi kao folder ako bas zeli.
Postoji opcija STARRED, zvijezdica uz svaki mail koja se klikne pa svijetli kao odredjeni "prioritetniji post" koji korisnik oznaci radi brzeg pronalazenja takvih, uvjetno receno, bitnijih postova. Bode oci.
Pisanje postova je lakse, citanje postova je lakse i preglednije. Upload slika je OK.

Funkcije DELETE( brisanje nepotrebnih ) uopce nema. GMAIL stvaraoci zamislili su opciju ARCHIVING kojem se kasnije moze pristupiti pod tipkom ALL MAIL.
Spam i Trash se moze lagano sortirati oznacavanjem maila pa stavljanjem pod tu kategoriju ali ja neznam da li funkcionira u praksi jer nisam dobio ni jedan spam.

Upravljanje opcijama i mogucnostima mail accounta je jednostavno preko kartice SETTING. Lista kontakata ( Contact list ) jednostavno se izradjuje u pop up meniju.

A sto se tice toliko spominjanih reklama: nema jos ni jednu ispod moje GMAIL haube. Jos neznaju koju bi reklamu drapili buduci da neznaju hrvatski da bi uopce znali relevantni kontekst ;)) Ma, neee !!
Znaju oni hrvatski. Vidio sam da Google trazi volontere koji bi sucelje maila preveli na mnoge jezike svijeta ( cilj im je vise od 100 ).
Pa tako ce vjerovatno biti i hrvatske inacice GMAIL-a.
Uglavnom, ja sam zadovoljan GMAIL-om iako on jos nije postao moj mail po izboru. Do daljnjeg. Jos cu se malo isprobavati njegovo "bilo".
Najsmjesnija stvar je prilkom klikanja na kartice unutar mail accounta pa onda s desne strane gore iskace sitni crveni prikaz "Loading ...". Iskrcavanje vojnika Ryana na tvoj hard disk, valjda ;))
Dobro, jednostavno, fokusirano u onom cemu sluzi, 1000 MB prostora, pametno organiziranje mailova, brzo, ali i s nekoliko tekstualnih reklama i vjerovatno backdoorom za US government u buducnosti ;))
Iako im to u biti ne treba jer imaju Echelon...

Ostale recenzije GMAIL-a koje vidjeh na netu:

Recenzija sa slikama

No comments: