Thursday 14 February 2002

KAVA KOJA ZIVOT ZNACI

Tesko mi je ovih dana zivjeti bez mojeg omiljenog napitka.Kava je jutarnja realnost bez koje nema normalnog dana.Kad popijem kavu svi su mi horzonti otvoreni.To mi je valjda jedini ozbiljni porok.No,uvijek se drzim jednog pravila;broj dnevnih kava s mlijekom ne bi smio biti vise od dvije.U vecini slucajeva ipak se radi o jednoj dnevno.Ovih dana se pokusavam prilagodjavati zivotu bez ranojutarnjih kavica.Uskoro cu biti u vojsci i tamo nema kave na tacni.Moram se vec sada pripremati za taj sok.Kava je magican napitak.Povijest je zabiljezila fasciniranost mnogih ljudi tim napitkom.Veliki kavopija ,knjizevnik Honore de Balzac,o kavi je zapisao"...cim kava sidje u zeludac,nastaje sveopce kretanje.Ideje naviru,a sjecanja stizu..."Osobno volim kavu pripremljenu iz espresso aparata,uz toplo mlijeko.Turska kava je malo prejaka za moj ukus,ali to me ne sprecava u kafetisanju iste.Najbolje je piti kavu u drustvu,zavaljen u ugodnu sjedaljku i po mogucnosti dnevne novine.Ritual kakav prakticiram u "Prestigu",najcesce.Boza ili Boza uopce me ne trebaju pitati sta cu popiti kad tamo navratim.U 90% slucajeva to je kava s toplim mlijekom.Do prije nekoliko godina nisam imao pojma odakle potjece kava.Postoje razne legende o tome kako je otkrivena u Etiopiji.Jedna od najcescih legendi je da su,zapravo,koze otkrile kavu kad su nakon pase postale zabrinjavajuce zivahne.Najbolja sirova kava na svijetu danas se ubire u Jamajki.Ne postoji univerzalno pravilo kako se ona spravlja,ali zajednicko je da je potrebna kipuca voda.Dalje postoje razne varijacije.Talijanska tvrtka Lavazza krajem prosle godine lansirala je espresso aparat nazvan e-espresso-point koji ce se prikljucivati na internet.Aparat moze poslati e-mail poruku.Eto vraga.Moram zakapariti tu stvarcicu.

No comments: