Wednesday 13 February 2002

GOSPODAR PRSTENOVA

"Gospodar prstenova" zanrovski pripada tzv.macevima i vracevima.Dogadja se u izmisljenoj Medjuzemlji,napucenoj smrtnicima,vilenjacima,patuljcima,i zmajevima,a realisticki opisana bica iz maste bore se za opstanak vlastitog svijeta protiv nezamislivog Zla.Taj cudesan svijet ima cak svoje vlastite jezike.Tolkien ih je sam,kao jezikoslovac od struke,razradio u detalje,zajedno sa alfabetima."Vilinski"jezici kod Tolkiena uglavnom su zasnovani na velskom i finskom;revija mitskih bica preuzeta je iz engleske mitologije(srodne skandinavskoj i germanskoj)uz neke autorove inovacije poput "hobbita" i "entova".Za obozavatelje film je apsolutni "must".Za one druge jos jedna ljudska perverzija i opcinjenost u medijskom dobu punoj spektakla.Postoji li sredina?Za mene ne.Necu pogledati film,a mozda necu procitati niti knjigu.Ubijte me ali necu.Ja bi radje svog dragog Hansa Christiana Andersena i La Fontain-a.Sere mi se i na Harrya i Gospodara prstenova.Idem gledati Olimpijske igre. Janica,Janica,Janica i kravlji sir sa vrhnjem i spekom.

No comments: