Saturday 7 February 2004

Dario se ipak javio iz Danske.
Evo njegove price koju je poslao svom kolegi Kovacu iz Vecernjeg i meni. Nakon ovoga sto on javlja definitivno se nemoze reci da je u Danskoj nesto trulo ;))
O detaljima njegovog posjeta s one druge poslovne strane moci ce se procitati u prilogu Vecernjeg lista LINK ( valjda drugi utorak ).
A ovdje sada onu ljudskiju i neformalnu stranu price. Dario, najtalentiraniji predstavnih HR New Economia, zbori :


Kaj da ti kazem... jednostavno odusevio me Kopenhagen!

Mogao bi pricati sat vremena. Nisam u zivotu vidio toliko bicikla i plavusa (one su posebna prica hehe). Kompletna infrastruktura u Kopenhagenu je prilagodjena biciklistima, jer kako je rekla zena koja nas je prije nego smo se vracali vodila dok smo busom razgledavali grad, oni su kraljevi Kopenhagena.

Automobilske guzve u gradu uopce nema, ali zato biciklista ko blata. Cak su i semafori posebno izgradjeni za njih, a svidjelo mi se sto imaju semafore na kojima odbrojava kad ce crveno, a kad zeleno, tako da uvijek znas za koliko mozes preci cestu.
Cestu su im jako kvalitetne i drugaciji je sastav valjda zbog hladnog vremena. Asfalt je crn i pun bijelih kamencica. Vrijeme je vecinu cijele godine tmurno i konstantno puse vjetar, no zato su im fasade - prekrasne.

To je toliko boja da imas osjecaj kao da je netko kistom bojao grad.

A pazi sad ovo.

Imaju fantastican obrazovni sistem, savrseno govore engleski jer ga uce od prvog razreda, a SVI fakulteti su BESPLATNI! Jos ti drzava PLACA 500 eura mjesecno za smjestaj i hranu.
Pa covjece, koja je to motivacija za ucenje! Koji standard!

Zena-vodic nam je rekla da je za tako dobru ekonomiju dobrim dijelom zasluzna nafta. Naime, osim sto svojom naftom opskrbljuju cijelu drzavu, jos je izvoze. Mozes si samo zamisliti koliko tu love ustede i zarade.

Zene su tamo jako cijenjene, 1,7 dijete po majci, 70 posto zena je zaposleno (najveci postotak u Europi), imaju 5 milijuna stanovnica, 1,5 u Kopengahenu.
Grad je prepun trgova i spomenika (imaju preko 50 viteza, kao na nasem trgu) i najveci most u Europi (povezuje Dansku i Svedsku - nismo vidjeli), te najduzu pjesacku ulicu u Europi (1,3km).

Radno vrijeme je sljedece: izmedju 8 i 9 se otvaraju uducani i zatvaraju izmedju 18 i 19. Nedjeljom je sve zatvoreno osim kioska i alkohol nemas nigdje kupiti taj dan. Pekarnica uopce nema.
Ljudi su jako ljubazni. Atmosfera je dosta mirna, kao i ljudi upravo zbog tog vremena, tako da je setnja gradu u bilo koje doba dana apsolutno sigurna. Imaju ogroooman metro, izbor nevjerojatan, a vlakom si iz sredista grada na aerodromu za 15 minuta. Eto, dosta o gradu jer sam se skroz uzivio.


Smjestaj je bio u hotelu sa 4 zvjezdice, svatko svoju sobu je imao, ulazio, izlazio i palio svjetla u sobi mogao si samo sa karticom, u liftu imas 2 LCD ekrana na kojima frajer surfa na vodi (valjda kad se zaglavis da ti ne bude dosadno :)).
Najbolji mi je bio cooking drugi dan.
Trajao je od 17:30 do 22:30. Podijelili smo se u dvije grupe. Mi smo bili prva gruba i jos smo se podijelili po tri osobe.

Dobijes kutu, papir sa uputama i sirove namirnice. I kuhas sve sam! Nema pomoci! Kuhao sam sa Susanjom i Mladenom iz Microsofta.

Sirovu ribu sam zamatao u foliju, pa smo je stavili kuhati, kad se skuhala od te vode je nastala riblja juha... Susanj je nesto pekao. Taj cooking je trajao sat i 20 minuta.

Nakon toga smo mi isli na degustaciju vina, a ova prva grupa je nastavila kuhati gdje smo mi stali. Sat i 20 minuta smo pili vina. Probali smo cak osam vrsta: 3 bijela i 4 crna.

Tip te sve zivo nauci, kako se pije, kako se mirisi, kako se prepoznaje boja, ovo, ono... ali na kraju nas je sve malo udarilo... i onda smo isli jesti ono smo samo ali fakat sve sami skuhali i bilo je - ODLICNO!
Najbolji mi je bio kuhar na kraju koji je nadgledao sve... kaze on: "Hm, svaka cast vidim da hrana jako dobro izgleda"... a neki Slovenac mu nabacio: "a zasto nam se onda ne pridruzite".

Svi pras u smjeh :) Svaki dan smo rucali, pa vecerali... sve specijaliteti.

Prvu vecer svakih pol sata dolazila je hrana, prob

ali smo 5 vrsta jela. Nikako da se nacudim juhi cipsa.
Mala porcija i unutra su stavili kupovni mali cips od paprike.
Odlicno je! Bilo je dosta ekipe, cak 9 iz Slovenije, 6 iz Srbije, nas 5 i jos 10-tak iz Microsofta. Svi su simpa i stvarno ok. Evo zahvaljujuci ovom putu dogovorio sam snimanje za Planet Internet i Bug, PChip i Vidi za blog... (naravno, Link ce imati ekskluzivu :))

To je to ukratko, dozivljaj za pamcenje i totalno poucan. Stvarno hvala sto si me predlozio. Eto, kad bude bio bilo koji put sam zvrcni :))

No comments: