Saturday 8 May 2004

KAJKANALIJE

Provedem danas popodne u Bjelovaru.

Obliznjem Bjelovaru. Podravac u Bjelovaru.
Mislim, pazi, regonalizam je u ovom slucaju jako bitno spomenuti iako nisam optercen tim spikama oko lokalpatriotizma.

I opet se dogodio taj moment. Nazovimo to scenom.
Usred urbanog lokaliteta nesmijes brbljat kajkavski ( kakvim mi inace govorimo u podravskom kraju ) jer si osuden i etiketiran u tom slucaju kao "gruntovcan", "seljak", "senjober".

Kupujem traperice u jednoj tekstilani.

Isprobavam broj 51 u kabini za isprobavanje. Iz starih mi hlaca padne mobitel na pod i razleti se poklopac i baterija u susjednu kabinu do mene. Pristojno su ga gurnuli nazad na moj dio kabine.
Cula to A. ispred kabine i veli mi " Kaj je bilo, ti je mobitel zletel na pod ? ". Velim " aha".

U susjednoj kabini razmazeno urbano celjade pocelo se smijati. Mislim, ono, ali smijati, ponavljajuci si u brk " ti je zletel" sto bi na njihovom urbanom trebalo biti prevedeno " ispao".
Meni je zivac skocio na 180. Doslovce.
Pa sam naglas i bez imalo srama poceo urlati neke kajkavske rijeci , onako bezveze, ali bilo je tu i "bedaki"...
Kabina B je usutjela.

Puno puta je medju mojim poznanicima bila ta tema raspravljana. Sto sad, govoris ponekad ko oni iz Gruntovcana i automatski si etiketiran kao netko "zaostal", "smijesan"...Iako se lako kamufliram u okoli? kad situacija zahtjeva.
Godine provedene u Slavoniji ostavile su na meni traga, tako da se lako ustimavam na "ej, lega" ili " malo maune " ;)

A kad sam u Bjelovaru lako se adaptiram na Bilogorce pa onda moji slogovi poskakuju bez nekog napora. E, a kad sam medu domaci ljudima...Blogeri te stvari ne bi mogli automatski desifrirat.
Ipak, ostaje taj gorki okus u ustima jer hrvatski grad apsolutno ne razumije hrvatsko selo. Sto put sam to rekao i reci cu jos koliko god bude trebalo.

Nabrojite mi jedan roman o hrvatskom selu 90-tih ? Nabrojite mi jedan film koji se bavim tom problematikom zivota na selu ?
Nema.
Mnogi bi se iznenadili kad bi zagrebli ispod povrsine. Ali, nije to nikome interesantno.
Joj, ovaj problemcic sam vec toliko puta raspredao na starom blogu da postajem sebi dosadan.
Idem nesto pametnije raditi. Sutra sam u Pitomaci i moram napraviti koncept sto cu sutra predavati ekipi iz Upravne .
Volio bi kad bi vise vremena imao provoditi na blog.hr ...

O selu i gradu necu.

No comments: