Friday 7 March 2003

ZAPISI IZ SELENDRE...


Neki dan kupim mlijecne proizvode i neke suhomesnate proizvode.
Primjetim da vrhnje doticnog proizvodjaca, inace zadruge iz mog kraja, nema konzistenciju niti kvalitetu koju bi kupac trazio od toga proizvoda. Znam kakva vrhnja proizvode drugi proizvodjaci i odlucih vise nikada ne kupiti to vrhnje. Znate, s tim vrhnjem nikako se ne slaze domaci sir, a i u pripremi nekih jela nisam zadovoljan ponasanjem namirnice. Sto se tice jedne vrste salame od istog proizvodjaca-zadruge, takodjer ne odgovara kvaliteti niti konzistenciji nekih konkurentskih proizvoda.
Pa onda dodjem u priliku razgovarati sa ljudima iz zadruge koji proizvode te namirnica i govorim im o tim stvarima, a oni preko savjeta i onoga sto se zove feedback- povratna informacija kupca, reagiraju mrtvo hladno. U stilu direktora nekog OOUR-a iz proslih vremena.
Znam da toj zadrugi u zadnje vrijeme jako dobro ide , ali primjetio sam da im je kvaliteta managementa i monitoringa kvalitete ocajna.
To je valjda dijelom i zato jer zaposljavaju ljude preko veze, cesto i nekompetentne. E sad, necu biti zlocest, ali mene zaposliti htijeli nisu. No, to je druga prica. A na ovu pricu zelim nadovezati danasnju filozofiju business intelligance trzista. Prije nekoliko dana odrzana je konferencijama o business intelligence sustavima u Zagrebu. Zacetnik i tvorac te ideje je profesor Stevan Dedijer, vitalni starac, strasan um danasnjice kojem se divim. Dedijer je prije mnogo godina shvatio koliko se dovodjenje u vezu prikupljenih informacija i predvidjanje dogadja u poslovnom svijetu odrazava na konkurentnost poduzeca.
Dedijer kaže da je 1960. godine u svijetu na poslovnu spijunazu otpadalo 25 posto ukupnih spijunskih operacija, a 60 posto na vojno obavjestavanje.
Tvrtka koja pomno prati svoje kupce I njihove zelje moze brzo reagirati zadovoljiti kupce kvalitetom svojih proizvoda ako uspije u realnom vremenu pronaci I interpretirati podatke.
Praksa je pokazala da je taj obrazac razmisljanja doista neprocijenjiv.
Tako su ustanovili da će 90 posto kupaca koji nisu zadovoljni kvalitetom proizvoda izbjegavati taj proizvod, da će svaki od nezadovoljnika o tome obavijestiti od devet do 20 drugih osoba, ali i da se samo četiri posto nezadovoljnih kupaca zali na losu kvalitetu proizvoda ili usluge.
Okej . Necu vise lupetati o poslovnoj spijunazi ionako to nikom nece nista znaciti.
Ali od tada ja vise ne kupujem proizvode doticne zadruge, opterecene dvogodisnjim moratorijem na otplatu dugova, i nekom nejasnom poslovnom politikom , posebno u sferi zaposljavanja.( zlocesto znam )
I da rekao sam to i 20 osoba oko mene. Mozda ce i oni to nekom reci nakon sto se na svojim nepcima uvjere.
Dobro ajd kad vec toliko inzistirate. Mislim , da, Poljoprivredna Zadruga Djurdjevac.
I basta. Bas sam zlocest.



No comments: