29.7.04

Kroejša, blog nejša

A kolko vidim dogodio se oštriji rast korisnika iz Hrvatske koji na BLOGGER.COM imaju otvorene blogove. Tu su izlistani barem oni koji imaju dozvoljen pregled profila.
Prije mjesec dana ih nije bilo toliko.
Očito je rast popularnosti blogova u RH učinio svoje.
Čini mi se da sam primjetio nickove nekih ljudi koji pišu i na blog.hr.

Kopiranje svojih riječi

Imati jedan blog ili dva ?
Dva za sada. Nek bude sad tako iako više nemam one ažurnosti na koju sam se prije znao naviknuti.

Više ni RSS readera na chekiram tako ćesto.
Zamor materijala. A i ovi dani su prilično stresni.

Jedno vrijeme me pucala ideja da postam isti zapis na dva blog. Bezvezna ideja. Kad tamo formatiram tekst sa linkovima i citatima , sintaksa na ovom drugom je posemerena jer nemoze vjerno upisati kompatibilan tekst.

To je zbog one razlike u blog alatu. Blogger koristi normalne tagove za oznacavanje linka, boldiranja, izdvajanje citata...dok tamo ima one tagove s velikim zagradama.
To mi je malo nepraktično. Inače bi vjerovatno puno više koristio tu strategiju "piši jednom, postaj na dva bloga ".


Nepoznata lica u dnevnom boravku

Valjda je ovih dana pretmurno i hladno vrijeme za ovo doba godine pa se vise surfa po netu. Gledam malo brojac posjeta. Zadnji deset nasumicnih posjeta na blog, 99 posto ih se nece vratiti.

1. 29 July 17:59 Serbia and Montenegro (ac.yu)
2. 29 July 18:04 Liwest, Austria
3. 29 July 18:49 OnNet, Macedonia
4. 29 July 18:55 OnNet, Macedonia
5. 29 July 19:01 TELUS Communications Inc., Canada
6. 29 July 19:01 Slovak Technical University, Slovakia
7. 29 July 19:05 The George Washington University, Washington, D.C., United States
8. 29 July 19:29 Mediacom Online, United States
9. 29 July 19:56 Verat, Serbia and Montenegro
10. 29 July 20:45 Car Net, Croatia (Hrvatska

Dugo nisam na ovom blogu chekirao statistiku . Red je da malo bacim oko. Zar sumnjao, Severina je najčešće korištena riječ pri dolasku na ovaj blog.

Prebačeno je 16.000 hitova. Bez puno linkova s drugih stranica. Neko će reći , pa to je malo, najčitaniji na BLOGHAERU imaju po preko 30.000 tisuća u samo dva mjeseca. Al' fućkaš tu statistiku koja ništa ne donosi osim svjesnost o posjetima. Bannere ionako neće 99 posto ljudi prodavati na blogovima.

Ali uvijek mi je bilo fascinantno viditi kako blogeri skupljaju frekventne hitove posjeta i to bez velikog reklamiranja i isticanja. Dovoljno je da te ima na necijoj blog listi, da ti je sadržaj apdejtan pa te Google shvaća "za ozbiljno ". Nikad neznaš kud te to dovede !

 


27.7.04

Google se precjenjuje !

Google je po raznim parametrima i kutevima gledanja impresivna kompanija. Čak joj više nemogu tepati niti «kompanijica» jer prema najnovijim vijestima predviđaju da će prilikom skorašnjeg izlaska na burzu uspijeti vrijediti na tržištu oko 35 milijardi dolara ( tržne kapitalizacije ).

A nemam nikog hrabro da barem zasad kaže tim optimistima: CRAP !!!
35 milijardi dolara za tražilicu na internetu ?
Iako, nije samo tražilica...
Da, tko bi rekao prije par godina da će i Yahoo vrijediti toliko pa ipak vrijedi. Ebay opet 59 milijardi .

Većina ljudi Google brand doživljava preko pretraživača interneta i  to kako najčešće korišteni u svijetu. Vidi se šarena slova i forma za unos ključnih riječi još par linkove koje malo ljudi klika. I puno bijele pozadine.
Za većinu ljudi nije to nikakva velebna kompanija/tvrtka/preduzeće J)
A kamo li ono što Google sve više postaje- marketinška  kuća / koncern interneta.

Ali iza tog internet sučelja krije se , vjerovatno, najinovatnija tvrtka današnjice, što pokazuju i razna razmišljanja business kroničara.

Google postaje sveprisutni duh internet prostora ne samo preko pretraživanja nego i izuzetne partnerske uloge koju žele ostvariti sa web autorima ( kreatorima i operatorima web stranica ).
I ono što je Thomas Friedman, kolumnist New York Timesa , rekao sve više se potvrđuje . Google postaje  Bog. Informacijski knjižnjičar.

Usprkos svemu, Google nije sure thing. Osobno se još ne bi kladio u budućnosti Googlea. A kamoli u njihove dionice koje u javnoj ponudi , prema sadašnjim izvješćima, misle ponuditi po 135 $ ( iako to ovisi i o drugim stvarima ).

Voli Google ali drž se kraja !
Zasada.

Možda se nađe tko bolji od Google uskoro ? A tako je lako kliknuti  to "drugo".
Baš su zabrljali s tom IPO ponudom dionica. A možda je sve to igra...


22.7.04

Blog burnout, zasad !

Sve više mi se probija dojam da će blog forma u Hrvatskoj sve teže u mainstream ( iako će o blogovima pisati i poznati mediji ).

Morati će se prvi mačići baciti u vodu. Morati. Štofa za nesporazum više nego dovoljno :)


 Blogovi u Hrvatskoj će morati doživjeti svoj treći povratak, in my view. Comeback, reklo bi se.

Prvi puta su krenuli prije par godina medju nekolicinom entuzijasta koji su na dubokim i nepoznatim širinama cyberspace krenuli u pothvat osobnog web izdavaštva ( ma što da to značilo ), i kao takvi su danas apsolutno nepoznati jer nisu na nikakvim subjektivnim listama.


Drugi puta je blog ludnica krenula s [LINK=http://www.blog.hr/]BLOGHAEROM[/LINK] ( na stranu oni  koji su kopirali BLOG.HR-a ). Obećavajući početak postao je suočen sa dječjim bolestima internet rasta i  samodestrukcije.


 Ispunio svrhu popularizacije formata i stavio pitanje blogova na nivo dijaloga na internetu . Ostao zatvoreni i hermeticni privatni geto ( community orijentiran što je i prednost i mana )  , internet u internetu. Nije ispunio zadaću mini-revolucije ( iako je evolucija točnija riječ ) na hrvatskom internetu . Zasada.


Treći puta blogovi će morati krenuti u pohod kada  cijela » stvar» sazri, i kad se objektivno poboljša pitanje  sadržaja, većeg izbora korisnika ( između više blog alata  ),  poboljšane funkcionalnosti blog alata ( koji će biti mali CMS ) , te osvještenosti korisnika što  i kako s web dnevnicima ( stil , sadržaj, pitanje identiteta, etičnosti, kredibiliteta ).


Jedno od prvih stvari koje naučiš je da korisnik mora imati izbor. I kakav god bio blog alat ,  mora svojom funkcionalnosću služiti potrebama i željama korisnika a ne eskapadi vlastite kreativnosti s opcijama koje su suvišne.

O utjecaju na javno mijenje da i ne govorim. Nula.


No, polako, tek su tri mjeseca blogiranja u Hrvatskoj.

 Istina, reality show style ( a za neke i dating alat :) više je zastupljen u ovoj početnoj fazi nego li nekog obećanja blogova kao osobnog izdavaštva na webu, jer sa ovakvom rudimentarnom verzijom blog alata tko će htjeti da mu taj blog postane homepage stranica na netu ? Malo njih, što je i bilo očekivano.


Prema mojem  mišljenju, centralizirana uloga BLOGHAERA u pisanju i čitanju ( pronalaženju )  blogova u Hrvatskoj ujedno je njegova prednost i mana.


Prednost u tome što se korisnici medjusobno pronalaze brže nego inače( postoje te nesretne- po meni nepotrebne liste, cool i almost cool ) te je početno regrutiranje forumaša kao prvih blogera na BLOGHAERU  ( moderatora Forum.hr-a ) pomoglo kod početnog omjera kvalitetnijeg pisanog sadržaja te time učinilo multiplikativni efekt rasta.


Mana je u tome što su se onda neke prakse specifične za forume pojavile i na blogovima kao na «bliskom surogatu « forumske forme ( tu mislim na  moderiranje servisa).


 Po mojem mišljenju, oblik moderiranja na blogovima je bespotreban i niti je iz praktičkih razloga moguć ( zasebne web stranice )  pa se u to nemora upuštati. Posebno ne iz banalnih razloga...
Korisnik prilikom korištenja web servisa u procesu registriranja prihvaća pravila korištenja u kojem bi se trebalo navesti da je korisnik odgovoran za sadržaj objave riječi i slika. Jedino, u slučajevima da operator web servisa sazna za štetan sadržaj po njega ( jer ne treba zaboraviti da neko pravno zastupa taj servis pred zakonom i da je dužan voditi brigu o zaštiti svojih interesa ) trebao bi obrisati takva sadržaj bez pitanja korisnika. Razumljivo.


S druge strane ispalo je i to da je BLOGHAER postao isključivi sinonim za blogove u Hrvatskoj kao dio «nekakvoga trenda» a  ne evolutivne naravi interneta sa stajališta web authoringa ( kad se uključi u sve to i RSS i ATOM sindikacija, social software, wiki itd ).

Pa se stoga za sada malo govori o korisnicima ( hrvatskim ) na drugim web baziranim alatima ( ili skriptama na vlastitim domenama i serverima ) za izradu blogova koji ne koriste nikakvu centraliziranu instancu za pronalaženje i čitanje drugih blogova nego se koriste raznim direktorijima i viralnom naravi blog-lista (menija ) na blogovima drugih blogera.


Sljedeće pitanje na koje su u postupku inicijacije korisnika BLOGHAERA  premalo ukazivalo a čini mi se  opravdano  adresirati ( da bi ljudi dobili kompletnu sliku oko blogova kao medija za publiciranje a kojem se mogu jednako pripisivati i neki štetni efekti ) jest pitanje identiteta, privatnosti , etičnosti i kredibiliteta i zdravlja ( psihičkog  )


Ukratko rečeno, došli ste na neki blog, čitate par postova i u vašoj glavi se počinje stvarati slika blog autora . Krene stotinu generaliziranja , ej, točno znam personality tog čovjeka i kakav bi mogao biti u real lifeu. ? Čak joj/mu i dlake u nosu poznam ?  Right ?


Malo ste s njima ušli kroz komentiranje u «dijalog «. Počeli ste vjerovati. Kome ? Totalnom strancu. Za koliko ? Za svega dva dana. A zašto ? Odkud znate tko je iza toga pseudonima i subjektivnog pisanja  ? ( u kojem mnogi želje uljepšati svoje riječi rečenice, svjesno ili nesvjesno  )
Brzopoteznost na djelu. Odete do drugog bloga. Krene istom analogijom. Za prvog zaboravite ali vam se pri ponovnom posjetu  u sjećanje priziva početni dojam .


Za praćenje kredibiliteta blogova treba vremena, za vjeru u nekog i nečiji identitet , posebno stručni sadržaj, treba vremena. «Ali tko bi se još time opterećivao kad je sve ovo jedan veliki fun/party/ izmiksanih osobnosti i doživljaja i «, reći će te. Zato, vjerujem da potrebno oprezno s tim i dati si vremena.Pitanje privatnosti?


Neki ljudi pišu blogove s real life identitom ( ime, prezime, mjesto, slike )  dok drugi pišu blogove pod pseudonimom. I jedno i drugo je naravski s obzirom na stil kojim se piše blog, ali mora se imati na umu da GOOGLE PAMTI.

Pišete pod svojim imenom i spominjete tuđa imena, mjesta i događaje ? Morate stajati iza svojih riječi jer će Google nemilosrdno indeksirati vašu stranicu . 

Ali s druge strane zamislite si da nakon višegodišnjeg blogiranja  , gdje ste pisali o tematici u kojoj se snalazite,  npr. vaš potencijalni poslodavac ide chekirati Google u potrazi za spominjanjem vašeg imena i vidi sve eseje i tekstove koji vas otkrivaju kao čovjeka koji je upućen u svoj fah ?
Ovo je banalni primjer ali u svijetu se  događalo ( posebice u freelance zanimanjima ). Jer , blog može biti idealan inkubator za freelance  novinare, dizajnere, pisce, programere...You name it !
Pitanje zdravlja ?


Sasvim legitimno pitanje.   Ovisnost o net drangulijama nije ništa novo. I blogovi se u to uklapaju. Ponekad u navali slobodnog vremena mogu izazvati opsesivno-kompulzivne simptome. Prvi i najčešći sindrom je burnout . 

Totalna iscrpljenosti od stalnog pisanja, čitanja , komentiranja  u nekoj kraćoj jedinici vremena začinjena umjetno stvorenim pressingom i imperativom stalnog ažuriranja sadržaja kako bi se čitateljima dao signal da vam blog nije umro .


 Uz sve to još kad chekirate svoje countere ponese vas sila adrenalina da postavite novi viši  rezultat  vašeg životnog blog-levela . E, a kad dođe «zlatni link» npr. s nekog posjećenog sajta ( slešdotirani ) ego se zapjeni poput Don Perignona.


Ostali problemi s blogom mogu se pojaviti u vašoj radnoj ili obiteljskoj okolini. Mnogi pišu  blogove ravno s radnog mjesto. E , pa , neznam kako im to uspijeva ali to mogu samo specifična zanimanja. Gdje bi nam bio bruto društveni proizvod kad bi svi samo blogirali ili mislili o čemu će blogirati. Neki si mogu priuštiti blogiranje u svako doba dana ( studenti,tinejđeri, nezaposleni).
 Problemi se mogu pojaviti i zbog brutalne iskrenosti kojom filate blog a netko vama blizak može to pročitati ( u ekstremnom slučaju). Naravno, da tok svijesti i ispovijesti do bola imaju terapeutski učinak , ali u nekim situacijama može povrijediti ljude a u stanovitim slučajevima dovesti i do sudskih tužbi ( je, je ).I još se može nabrojiti  opravdanih pitanja i kontraindikacija koje pretjerana «usisanost « blog formatom može izazvati, posebno u ovakvom community oriented  pisanju i čitanju blogova gdje je faktor «publike « puno prisutniji nego na «otvorenom cyberspace moru «.


Neki  osnovni motiva blogova i dalje ostaju: jednostavnost publiciranja na webu, potreba za ekspresijom  ( pisanom , slikovnom ), filtriranje vijesti, komunikacija i dijalog, dijeljenje znanja i iskustva.

U tom okruženju morati će i BLOGHAER evoluirati da bi se prilagodio željama i potrebama korisnika i preživio svoje dječje bolesti ako želi ostati «alat izbora» korisnika za pisanje blogova u Hrvatskoj.A jesam nadrobio teksta ...Opet će biti «pokvarenog telefona».       Nije to nikakva skepsa, nego moje osobno mišljenje da BLOGHAER može bolje ;)A blog je  dobra i korisna igračka koja će preživiti svoje internetovanje ( posebice stoga što je jednostavan oblik publiciranja ) kao i forumi i chat. 
  
 

17.7.04

Picasa

Najfriškija vijest iz najinovativnije kompanije u svijetu Google. Kupili su kompanijicu koja je stvorila Picasu, softver za manipulaciju digitalnih fotografija.
Na trazilici Google postoji trenutno promo link za one najbrze da si skinut promo aplikaciju for free.

Ta prica oko Picase poznata mi je vec neko vrijeme samo sto su oni za taj softver do sada naplacivali. Jedino su napravili jednu free verziju tzv. Hello komad aplikacije koju je blogger.com uklopio u svoju redizajniranu verziju Bloggera kako bi korisnici jednostavno mogli postati slike na svoj blog.

16.7.04

DOJCH BLOGING

Moe, njemacki dugogodisnji bloger, mi je ukazao na nedavnu dodjelu blog nagrada u Njemackoj.
Novine Die Zeit i servis Blogg.de zajednicki organiziraju dodjelu u kategorijama pisanja, dizajn i strucna tematika.

Moe govori o tome da je i u Njemackoj veliki problem objasniti ljudim u medijima da nemora biti rijec o banalnim online dnevnicima
vec o dijeljenju znanja i interesa, radu na projektima,izdavastvu i slicnim drangulijama kad su u pitanju blogovi.

Idem sad skociti do MEX bloga prijatelja Roberta Basica koji ustrajno vodi taj blog posvecen malom i srednjem poduzetnistvu s naglaskom na IT problematiku.
Gledam malo taj Blogg.de. Odavno imaju RSS na blogovima . Imaju ih samo nesto vise od 16000 tisuca a vec dosta dugo operiraju. Premalo za Nijemce. Nijemci rade umjesto da baljezgaju po blogovima :))

Dobro im je rjesno nekoliko stvari. Nemaju cool i almost cool liste :)) Dobar portal.

15.7.04

KUNA GAZI SVE

Jesam rekao da treba ici u Madjarsku ? I danasnji Dnevnik pise o jakosti kune u EU susjednoj Madjariji. A Madjarski turisti ? Gubimo li ih ?
KURUZA

Navodno, ovih dana krece sjeca GM kukuruza u KC-KZ zupaniji.
Treba kao sto prije to napraviti dok ne krene cvatnja. Spominje se da je Pioneer Korporacion prodau na zupaniji oko 150 vrecica takvog sjemena.
E, a kak ce naci oni te njive da bi ih unistili uopce ?
Belje ima 700 hektar pod takvim sjemenom.
PAZNJA, PAS SAMOUBOJICA NA CESTI !

Danas sam drugi put vidio onog tuznog cucka na zaobilaznici.

Ovoga puta nije bilo bliskog susreta. Prije par dana skrecem sa zaobilaznice a on stao na pola ceste i gleda kako mu se priblizavam. Mislio sam maknut ce se.
Jok, on mrtav hladan mene bulji i ceka...ceka. Stao sam, maknuo se s ceste.
Cucak samoubojica. Odem, vidim u retrovizor , sljedecem vozacu radi isto.
I onda nejede dokraja nego zajebaje.

Danas se pokunjeno gegao na odvojku prema "novom selu". Nije mu uspjelo ovih dana. On je zapravo attention seeker, mijenja i vlasnika ako ga trenutno ima. Ali vec dugo nisam vidio tak tuzan pogled nekog cucka.
TIPKOVNICA ZA PO DOMA

Moram pod hitno nabavit novu tipkovnicu. Pocelo me nervirati zastajanje razmaknice pa onda prilikom pisanja radimskupljnerijecijer razmaknicazajebaje.
A dok tipkovnice ne radi, ni inspiracije nema flow.

12.7.04

RUMUNJSKA VEZA

Izgleda da iPod , obozavani gadget hajtekera, nije samo za slusanje glazbe i druge tricarije. Rumunj veli da se moze koristiti i u nelegalnije svrhe. Djeljenje datoteka !
iPod je trebao proci od San Francisca do Rumunjske da bi se to otkrilo;))

11.7.04

SHI-RI-KI DAI, SHI-RI-KI-DAM-DEI

Iz mog radija Manba vec nekoliko puta prosli tjedan se orio jedan simpa pjesmuljak a nisam znao o kome se radi.
Danas pretrazujuci neke sajtove s tekstovima pjesama koje sam zelio uvjezbati svirati naletim na tekst pjesme " Wild Dances" koju pjeva neka Ruslana.
Just maybe I'm crazy
The world spins round and round and round...
Shi-ri-ki-dai, shi-ri-ki-dam-dei
Shi-ri-ki-dai, shi-ki-ri-a-dam-da



Daljnjim kopanjem po webu saznah da je Ruslana bila ukrajinska predstavnica na Eurosongu. Nije bas obicaj da neka pjesma s tog minornog natjecanja zavrsi tako popularna na europskim chartovima.

Disklejmer/objasnjenje:

Vidim da je doslo do nekih zabuna. Goran Zec je nedavno pisao u Bug-u svoj osobni osvrt na blogosferu u Hrvatskoj. E pa ja nisam taj Zec. Nisam taj Zec. Jednom za svagda da to rascistim za ljude koji zabunom shvate da bi ovo mozda mogao biti blog od Bugovog kolumnista. E pa nije !

7.7.04

BLOGOREJA

Zar nije fascinantno to kako se razvija BLOG.HR ?

Ali na tome ne treba stati.
Mislim da smo prilikom lansiranja BLOG.HR-a premalo ukazivali na stetne posljedice blogiranja. A ima i takvih. Vidim da su se neki ljudi opasno navukli na blogove. Mogla bi im stradati radna i obiteljska okolina. Bilo je takvih slucajeva u svijetu.
Bilo je posebice najvise problema u medjuljudskim odnosima.
Taj bum blogova neke je previse fascinirao pa su to prihvatili kao iskljucivi nacin cyber bivanja ( nestali sa foruma npr. )
Cuo sam komentar nekog blogera ; blogovi ili PlayStation ?
MIKRO NI?A

Pa ovo je krashno ! Eksperimentiranje sa listom RSS-iranih, automatskih blogova na Rollupu katapultiralo je moj, onaj blog s tematikom Digitalne Fotografije nalazi se na vrhu ( danasnja top lista ) a cak je i urednicki istaknut na naslovnoj stranici.
Nasao sam dobru nishu !
Nadam se da ce jednog dana BLOG.HR imati neki desktop klijent ( kao npr sto postoji W.Bloggar ) za postanje zapisa ravno iz desktop programcica ( koristi BLogger API ) kojeg pokrenes poput Worda, uredis linkove, dodas neke HTML tagove i upucas na svoj blog bez da dolazis se logirati na naslovnu stranicu svog blog alata.
Koristim taj w.Bloggar vec jako dugo i jako zadovoljno ga koristim bez da dolazim na stranicu Bloggera.

Upalis komp. Logiras se na net. Upalis w.Bloggar i bez da otvaras svoj browser napises post i stisnes Post & Publish i ...voala. To je na blogu.
Prethodno je moguce konzultirati RSS citac , pogledati omiljene kategorije, poput nekog kvazi -urednika izabrati interesantne tekstove ili linkove i upucati to na web.

Pljas. E, to je izdavastvo ! Valjda !
Gledam malo statistiku posjeta. Zadnjih nekoliko:

Last 10 visitors
1. 7 July 17:54 Comcast Communications, United States
2. 7 July 18:08 YUBC System, Serbia and Montenegro
3. 7 July 19:01 Car Net, Croatia (Hrvatska)
4. 7 July 19:20 America Online, United Kingdom
5. 7 July 19:23 America Online, United Kingdom
6. 7 July 19:37 HT-Internet, Croatia (Hrvatska)
7. 7 July 20:40 Voljatel, Slovenia
8. 7 July 20:41 Telekom Austria, Austria
9. 7 July 20:54 Car Net, Croatia (Hrvatska)
10. 7 July 21:00 Car Net, Croatia (Hrvatska)


Odakle pobogu ti ljudi ? Aha, traze jos uvijek neki Severinu i slike. Nema ovdje nist od toga. Strogi katolicizam je na ovom blogu :))
Vidim da netko pretrazuje i neke bizarne termine pa stize na blog. Stara prica !

Ja bi na godisnji. Na godisnji bi. Ali nista jos.
Nista. Moze i u penziju. Mladi penzic. Ne, nemoze, jer to ne zelim. Ne.
Opet je zagusenost VIP-a. Nemogu ni dobiti niti poslati SMS. Izvjestaja nema.
I nemam nista pametno za reci po tom pitanju :) Glupoga ovdje ionako ima vec dosta ;)
Moguce je , preko tamo nekog sajta, izraditi kategorije del.icio.us linkova u vrlo vizualnom nacinu. Ovako izgleda vizualizacija linkova koje sam pohranjivao na del.icio.us-u u zadnje vrijeme. Bas ne prikazuje vjerno moje real life interese jer je tematika blogiranje i mob.komunikacija iskakala s brojem linkova.

4.7.04

Netko je lijepo objasnio za sto sluze tzv. social bookmark manageri na netu. Doduse , u tom tekstu je objasnjeno koristenje FURL servisa. Ja koristim DEL.ICIO.US, sto se i vidi s desne strane u meniju.
Meni je taj nacin pohranjivanja linkova dobar. I ne samo da si pohranjujes linkove da ih kasnije iz odredjene ladice izvadis kad zatreba i da ih dijelis s drugima nego i u tome sto ih jednostavno upotrebom RSS mozes transferirati da ti se prikazu na blogu. Kao svojevrstan vrtuljak linkova.
A nacin pohrane linkova je tako jednostavan. Preko bookmarkleta koji je jednom skine i instalira u browser i pozove kad se zeli neki link pohraniti.
Meni je to skroz prakticno.