Thursday 23 September 2004

Zagrebačke priče

U utorak sam se pojavio u Zagrebu. Bilo je skroz OK razmjenjivati mišljenja s ljudima.
Anderlon , Dario, Davor i ja pričali smo o BLOG.HR i blogovima općenito te kako sve skupa može to i bolje te što i kako dalje. I dogovorili smo nešto, kreće se u realizaciju , mislim da je će biti vrlo uzbudljivo pa će za koje vrijeme biti implementirano u BLOG.HR.

A zapravo glavni povod našem okupljanju je bilo snimanje priloga za HTV o blogovima.

Simpatična Sanja je radila 5-minutni prilog za emisiju koja se , ako sam zapamtio, zove Znanstveno 5 ( isprika ako nije ). Snimljene su naše izjave o koječemu
( ja sam rekao kolko je kila paprike na placu :p ) i biti će kratki prilog emitiran sljedeće srijede u 16.25

Trabunjao sam svašta. Ponajviše o stilu pisanja blogova.
A nisam rekao ono najbitnije. Popularni i omiljeni su zbog :

a) jeftino- ne košta bogatstvo, ne plaća se u većini slučajeva hosting, osim troška surfanja

b) jednostavnost- ne treba se biti tehnički ekspert za PC ili web dizajn, znate koristiti mail, znate onda izrađivati i blog

c) dostatna nazoćnosti na webu- većina ljudi nema velikih zahtjeva za nazočnost na webu ( praksa je pokazala, jedostavni su za održavanje i jednostavne strukture koji omogućava zadovoljavanje tri potrebe:
1. prezentacija 2. informativnost 3. komunikacija


Bilo je kratko vrijeme za reći nešto konkretno a možda sam otišao malo preširoko i spominjao neke stvari koje su totalno nezanimljive početniku oko blogova. Trebao sam malo prizemnije govoriti o blogovima. Zabrazdio sam oko iranskih blogova objašnjavajući kako mlade iranske snage koriste blogove kako bi zaobišli restriktivne medija u rukama iranskih mula.

Dotakli smo se razlike između inozemne i hrvatske blogosfere, a bez da smo uopće objasnili što ta kovanica "blogosfera" znači ( i je li uopće bitna ).
Generalno gledano, stvari se kod nas razvijaju drukčije nego vani. To sam i očekivao iako me neke stvari kompletno iznenađuju.

Rekao sam i da svatko nema potrebu, volju, vještinu, vrijeme niti novac da bi pisao blogove.

Ako neko kao jedna moja poznanica crnči u Erste banci do 8 navečer onda garant neće imati volje niti želje pisati blogove i trovati se radijacijom s kompa ( a da ne govorim o onima koji mail pišu jednom retku, ili oni kojima je internet veza luksuz kojim nemogu upropastavati kućni budzet ...)

Šteta što se o tome želi tako kratko prikazati na HTV-u. Nek posvete tome čitavu LATINICU.

Anderlon je pričao općenito o pokretanju projekta BLOG.HR na hrvatskom webu.
Dario je pokazao ekipi HTV-a kako u 2 minuti otvoriti svoju besplatnu web stranicu za pisanje blogova.
Davor je pričao o fenomenu blogove iz svoje perspektive i dodirnuo se nekih osnovnih motiva.

Inače po meni postoje samo tri motiva zašto se pišu blogovi ( varijacije na temu spadaju pod to ), a to su: dijeljenje informacija, izgradnja reputacije, potreba za izražavanjem. I to često kombinirano zajedno. I ne nužno tim redoslijedom ( da,da , produciranja ega spada u jednu od tih kategorija :))

Sanja, novinarka HTV-a, pokazala se znatiželjnom oko blogova. Priznala je da je nedavno bila na seminaru mladih novinara u Salzburgu i da im je tamo predavanje održao Dan Gillmore, novinar San Jose Mercury News i moj stari poznanik iz blogosfere koji je ujedno i novinar i bloger( njegov blog je dolje u blog listi linkova s desne strane ).
Pa je skroz pohvalno što se ona zainteresirala za problematiku blogova.

Dan Gillmore je napisao knjigu koja je nedavno izašla a zove se "We the Media ".
Spominje u njoj zanimljive , moguće, i inovativne koncepte kreiranja vijesti u digitalnom dobu. Dan je jedan od rijetkih novinara velikih medija koji razumije umreženost, instant mogućnosti, i linkove blogova.

Nakon što je snimanje obavljeno zadržali smo se u kratkom razgovoru, gdje smo komentirali upravo aktualna zbivanja u blogosferi u SAD-u ( s kojom se nemožemo uspoređivati ) ali koja je prije neki dan imala itekako medijskog utjecaja.

Aktualno je da su blogovi u SAD-u ( gdje ima kritične mase ) prvi put imali utjecaj na mainstream medije tako da je kružok desničarskih blogera osramotio površnosti i podmetanje javnosti od strane CBS-ove emisije 60 minutes a legendarnog novinara Dan Rathera su prisilili da katapultira i ode s crnom mrljom na leđima u penziju. I nažalost blogovi su pomogli da Bush odmakne od Kerry za jos par postotnih bodova.

Sve u svemu, zagrebacki dan je bio korisno iskorišten dan. Onaj birc u Šubićevoj nema ledeni čaj od brusnice al nema veze...a pamtim taj birc još od 2002. Motao sam se onuda kad sam bio u vojsci u Samoboru a naša ekipa vezista bila je na centrali MORH-a. Šire u kuvertama su se nosile iz Samobora :)) Bakula i Šarić...Gdje su sad ti ljudi ( interni monolog ).

Ostale servisne informacije: 2 kune javni WC na kolodvoru, korištenje kabine 3 kune:)
Vrijeme je bilo dobro i toplo. Mafija je mirovala po ulicama i nije mi niko drmnuo torbu s papirima u pol bijela dana.
Zašto su inače u ZG-u u nekim mjestima prodavač/ce tako hladne i nadrkane ? Kao da bi trebao nešto odmah kupiti s vrata. Tak su se ponašali.
E pa da, napravili smo fotke. Možda ih sada uploadam a možda kasnije. Trebao sam više fotkati.

I nisam stigao predložiti....Drugi put hoću vidjeti kak se kuha u kineskom restoranu u Petrinjskoj. Stoput sam rekel da bum otišel pogledati kako se tam priprema neka egzotika , pa zaboravio.


No comments: