Monday 5 January 2004


MARKAC SLJEDECI ?

Citam u novinama jutros da je vrlo blizu nova haska optuznica protiv jednog bivseg hrvatskog policijskog duznosnika. Mladen Markac, ovdje iz naseg kraja, bivsi je zapovjednik specijalnih postrojbi MUP-a .

Jedan od najvise rangiranih policijskih duznosnika iz one garniture vlasti 90-tih. Bilo je puno price da bi on mogao biti sljedeci. Novina u ovoj najnovijoj haskoj optuznici bi bila ta da Haag sada trazi policijske duznosnike umjesto vojnih. To me malo zbunjuje buduci da kolko je meni poznato da su odredi specijalne policije u akcijama "Medacki dzep" i "Oluja" bili pod izravnim vojnim zapovjednistvom ( glavnog stozera RH ).

Jasna je orijentacija Haskog suda u posljednje vrijeme da osumnjici za zlocine visoke duznosnike po zapovjednom lancu, tj. hijerarhiji. Kolko u tu pricu sumnjiv dolazi Markac ? Neznam detalje.
Mladen Markac je porijeklom iz Djurdjevca.
U pretproslom sazivu sabora bio je saborski zastupnik HDZ-a iz ovoga kraja. Ljudi ga bas ne pamte po nekom velikom zalaganju u Saboru za interese ovoga kraja iako ce vecina reci da je rijec o dobrom i sposobnom covjeku.
Uvijek je bio vise vezan za svoju profesionalnu funkciju u ministarstvu unutarnjih poslova, posebno u segmentu specijalne policije , nego za politicko djelovanje.

Jednom sam imao prilike razgovarati s njim. Na jednom domjenku sasvim slucajno. Sjecam se da je bio jako stalozen covjek koji je pazio sto i kako prica. Skromnost mu je bila vrlina.
Ali s obzirom kojim se bavio nije ni cudo. Razgovarali smo o nekim trivijalijama i o problemu policijska akademije. Ja sam tada nesto kritizirao Policijsku akademiju u Svetosimunskoj buduci da sam 90-tih bio na prijemnom ispitu i pokusao upisati kriminalistiku. On bas nije shvatio ( razumijem, imao je pametnijeg posla nego li slusati nekog balavca, iako je taj balavac vec bio punoljetan i imao pravo glasa ) sto sam ja htio reci.

A htio sam reci da sam se odlicno pripremao za prijemni ispit, svi zivi su od mene prepisivali na prijemnom ( sto je bilo sasvim dozvoljeno, nitko nije sprijecavao, cak su se setali ljudi po sali da bi prepisivali :)).

Ali ja nisam prosao na prijemnom. Bilo mi je nezamislivo kad sam za nekoliko dana vidio rezultate prijemnog. Ja na 98 mjestu od mogucih 100. Ha, koja naivna budala !
I dobro da nisam jer sam shvatio da to ionako nije bilo za mene.
Mladen Markac doista nije covjek koji bi naredjivao zlocine i koji bi propustio ih kazniti. Neznam kako ce to sve s njim zavrsiti. Puno toga ne ovisi o njemu. Nadam se da ipak do optuznice nece doci.

Dugo vec ne vidjam u prolazu onaj njegov plavi PUCH terenac kojim bi ga sluzbeni vozac dovozio za vikend u njegovu Podravinu.

Cuo sam da je Mladena Markac sudjelovao u jednoj zanimljivoj operaciji. Kao tada sef HR specijalaca sudjelovao je u operaciji uhicenja cuvenog Tute, sefa hercegovacke tzv. Kaznjenicke bojne kojeg je tadasnji predsjednik Tudjman nastojao neutralizirati kasnih devedesetih. Ovako je to islo :


U razradi plana sudjeluju svi: Ivan Jarnjak, sef MUP-a, Ivan Brzovic, ravnatelj SZUP-a, Mate Lausic, zapovjednik Vojne policije, Mladen Markac, sef specijalaca, i Ivo Lucic.
Operativni stozer smjestio se u Splitu i Makarskoj, gdje zasjedaju u poznatim ribljim restoranima. Informaciju da Tuta s jednim pratiocem polazi iz Zagreba i stize podnevnim avionom u Split, proslijedili su specijalcima.
Kad je napustio Zagreb, u mjestu Cista Provo, pred hercegovackom granicom, docekuje ga buljuk zelenih beretki.
No ipak, dva "plavca", u panici, jedan drugom prostreljuju nogu... Za to vrijeme glas iz Ministarstva obrane u Zagrebu telefonira Ivanu Andabaku:

- Generale, ovdje Zagreb, morate ostati na visini zadatka!

- Molim? - zijevnuo je Andabak.

- Ostati na visini zadatka...

- Kako?

- Ne praviti paniku, smiriti ljude i postupati u interesu hrvatske drzave! - Tuta je uhapsen - ponavljao je glas.


No comments: